Privatlivspolitik

Læs om vores betingelser her på siden.

Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger

Din datasikkerhed er vigtig for os, og vi lægger stor vægt på, at dine personoplysninger håndteres på en ansvarlig og gennemsigtig måde. I denne privatlivspolitik kan du læse om, hvordan Advokatfirmaet Isaksen & Nomanni (”vi”, ”os” eller ”vores”) behandler dine personoplysninger, og hvilke rettigheder du har i den forbindelse.

1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

Advokatfirmaet Isaksen & Nomanni er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du kan altid kontakte nedenstående, hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger.

Advokatfirmaet Isaksen & Nomanni I/S
CVR-nr. 11 81 44 84
Viby Ringvej 2 B, 4.
8260 Viby J
E-mail: post@isaksennomanni.dk
Kontaktperson: Søren Isaksen
Telefonnummer: 86 11 40 00

2. Vores roller som dataansvarlig og databehandler

Vi er som udgangspunkt dataansvarlige, når vi behandler personoplysninger i forbindelse med klientforhold, administration og drift af vores forretning.

I visse situationer kan vi behandle oplysninger som databehandler på vegne af en klient eller samarbejdspartner. I disse tilfælde sker behandlingen alene efter instruks, og vi indgår databehandleraftaler i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens artikel 28.

3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger for at kunne varetage dine interesser som klient hos os og for at opfylde de forpligtelser, der følger af lovgivningen og de advokatetiske regler. Hvis du ikke selv er klient, men indgår i en sag, vi håndterer, kan dine oplysninger blive behandlet som led i vores varetagelse af vores klients interesser. I så fald sker behandlingen på baggrund af en konkret interesseafvejning.

Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:

  • Databeskyttelsesforordningen
  • Databeskyttelsesloven
  • Hvidvaskloven
  • De advokatetiske regler der udspringer af Retsplejelovens § 126.

I visse tilfælde behandler vi oplysninger ud fra databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, når det er nødvendigt for at varetage legitime interesser. De legitime interesser består navnlig i hensynet til at kunne fastlægge, forfølge og forsvare vores klienters retskrav.

4. Kategorier af personoplysninger

Vi indsamler og behandler alene de oplysninger, som modtages af vores kunder eller andre partsrelaterede personer, samt oplysninger som i forvejen er offentligt tilgængelige.

Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:

Som klient:

  • Navn, adresse, personnummer, kopi af billede-ID, mailadresse, kontonummer, telefonnummer, oplysninger om familieforhold og andre i husstanden (eksempelvis i familiesager og ved ansøgning om fri proces).
  • I særlige sagstyper kan det være nødvendigt at behandle personfølsomme oplysninger, eksempelvis helbredsoplysninger, men alene hvis du selv afgiver oplysningerne til os, eller de modtages fra en myndighed eller anden instans som led i vores legitime behandling af din sag. Du vil i så fald blive orienteret herom.

Hvis du ikke er klient:

  • Navn, adresse, mailadresse, telefonnummer.
  • Der vil kunne behandles andre oplysninger om dig, som modtages fra vores klient eller andre. I så fald vil du blive orienteret herom i løbende korrespondance.

Hvis du er debitor i en inkassosag:

  • Navn, adresse, mailadresse, telefonnummer, fødselsdato, oplysninger om betalingsevne fra kreditoplysningsbureauer, f.eks. RKI.

5. Modtagere eller kategorier af modtagere

Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger, når det er nødvendigt for at opfylde vores opdrag. Dette kan ske til følgende modtagere:

Som klient:

  • Vores databehandlere, offentlige myndigheder, herunder bl.a. domstole, anke-/klagenævn og lignende afhængig af vores opdrag, modparter, modparters repræsentanter, skønsmænd eller andre parter med en legitim interesse i oplysningerne.

Hvis du ikke er klient:

  • Vores databehandlere, vores klienter, offentlige myndigheder, herunder domstole, anke-/klagenævn og lignende instanser, dine rådgivere, skønsmænd eller andre parter med en legitim interesse i oplysningerne til berettiget varetagelse af vores klienters interesser.

Hvis du er debitor i en inkassosag:

  • Til samme modtagere, som hvis du ikke er klient samt til kreditoplysningsbureauer som eksempelvis RKI.

6. Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer

Vi overfører som udgangspunkt ikke dine personoplysninger til lande uden for EU eller EØS uden samtykke. Skulle det undtagelsesvist blive nødvendigt, vil en sådan overførsel kun ske, hvis der er et gyldigt grundlag i databeskyttelsesforordningen.

Det kan eksempelvis være, hvis EU-kommissionen har truffet afgørelse om, at det land, hvortil oplysningerne overføres, har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau eller hvis overførslen sker på baggrund af særlige garantier, herunder EU-kommissionens standardkontrakter eller hvis andre undtagelser i databeskyttelsesforordningens artikel 49 finder anvendelse.

7. Hvor stammer dine personoplysninger fra

Som klient:

  • De oplysninger, vi behandler, stammer som det helt klare udgangspunkt fra dig eller modparten i den sag som behandles. Vi kan dog behandle oplysninger indhentet fra offentlige tilgængelige informationskilder.

Hvis du ikke er klient:

  • De oplysninger, vi behandler, stammer som det helt klare udgangspunkt fra vores klient eller dig eller din(e) rådgiver(e). Vi kan dog behandle oplysninger indhentet fra offentlige tilgængelige informationskilder.

Hvis du er debitor i en inkassosag:

  • Fra samme kilder som hvis du ikke er klient samt fra kreditoplysningsbureauer som eksempelvis RKI.

8. Sikkerhedsforanstaltninger

Vi beskytter dine personoplysninger gennem både tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Det betyder blandt andet, at vi anvender adgangskontrol og kryptering, at vores IT-systemer løbende opdateres, og at vi har interne politikker og retningslinjer, som vores medarbejdere er forpligtet til at følge. Medarbejdere undervises i passende omfang i databeskyttelse, og vi følger løbende op på, at reglerne efterleves.

9. Opbevaring af dine personoplysninger/sletning

Vi opbevarer dine oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde det formål, de er indsamlet til, og for at kunne dokumentere vores rådgivning. Som hovedregel opbevarer vi dine personoplysninger i op til ti år efter sagens behandling er afsluttet.

Vi kan dog på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi vil opbevare dine personoplysninger. Dog kan vi oplyse dig om, at vi vil lægge vægt på, hvorvidt vi eller vores kunde kan risikere at få behov for oplysningerne med henblik på at forsvare sig mod retskrav, herunder forældelsesloven, når vi skal fastlægge, hvor længe dine oplysninger vil blive opbevaret.

10. Automatiske afgørelser, herunder profilering

Vi anvender ikke automatiske afgørelser, herunder profilering, til brug for vores behandling.

11. Retten til at trække samtykke tilbage

Behandles dine oplysninger på baggrund af et samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Der gøres opmærksom på, at visse personoplysninger kan behandles uden samtykke såfremt betingelserne herfor er opfyldt, jf. persondataforordningen artikel 6, stk. 1, litra b-f.

12. Dine rettigheder

Du har som registreret en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine oplysninger efter databeskyttelsesforordningen. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transportere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

13. Klage til Datatilsynet

Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.